Innledning
Som student ved Høgskolen i Nord-Trøndelag i faget "Sosiale medier i all offentlighet - Lytte, dele og delta" er arbeidskravet å skrive en fagblogg. Som ansatt i Alstahaug kommune har jeg fått klarsignal til å blogge om parkering. For meg er dette en helt ny måte å presentere/ debattere jobben på, men bruk av sosiale medier har de siste årene blitt mer og mer vanlig, så "skal man være med, må man bare henge på".
Alstahaug kommune er bruker av det sosiale mediet Facebook. Her (Facebook) kan du lese om hvorfor vi er på Facebook, hvem som svarer, hva som svares på og hva som gjelder hvis lysten er tilstede til å kommentere noe av det som presenteres.
I sosiale medier har ytringer ofte en mer uformell form i forhold til offentlig saksbehandling. Det jeg blogger om faget parkering, må kunne tåle dagens lys så snart bloggen er publisert. I tillegg til å følge kommunens retningslinjer, synes jeg organisasjonen Virke har satt opp fornuftige anbefalte retningslinjer for ansattes bruk av sosiale medier som absolutt kan følges.
På den andre siden, så får du kanskje lyst til å kommentere noe av det jeg presenterer. Dette er du hjertelig velkommen til, men hvis jeg finner kommentaren upassende, nedlatende eller diskriminerende, slettes den uten ytterligere forvarsel.
Bloggens innhold
I mitt første innlegg ønsker jeg å presentere generell informasjon om parkeringstjenesten i Alstahaug kommune. Deretter vil jeg presentere/debattere tjenesten gjennom 4 blogginnlegg for til sist nærme meg hvordan blogging kan benyttes som verktøy i min hverdag som parkeringsleder.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar